top of page

מאמרים

חיפוש
  • תמונת הסופר/תגד ארבל

"ריבית דריבית היא הפלא השמיני בתבל. מי שמבין זאת, מרוויח. מי שלא – משלם."- אלברט איינשטיין



מהי ריבית דריבית?

ריבית דריבית נוצרת כאשר אותה התשואה שהרווחנו בשנה הראשונה חוזרת להיות מושקעת בקרן וממשיכה לייצר לנו תשואה בשנים הבאות. כלומר, תשואה של 7% כל שנה במשך 10 שנים בחישוב של כפל פשוט אמורה להניב תשואה של 70% בלבד, אך אפקט הריבית דריבית גורם לכך שבפועל התשואה תהיה גבוהה מ 100% כלומר הכפלה של ההשקעה הראשונית. המשק בישראל וברוב העולם נמצא בסביבת ריבית 0 כבר שנים רבות, הריביות בפקדון בבנק לרוב נמוכות מ 1% בשנה. מי שירצה להכפיל את כספו בריבית של 1% יצטרך להמתין 72 שנים.

הדוגמה הזאת ממחישה לנו דבר חשוב: התשואה שאנחנו משיגים על חסכונותינו חשובה לא פחות מההכנסה החודשית שלנו או החיסכון החודשי שאנחנו מצליחים לשמר. מי שמצליח להשיג תשואה גבוהה יותר, ידו תהיה על העליונה.

הכוח של ריבית דריבית הוא עצום, ולא צריך להיות איינשטיין כדי להבין זאת. מי שמבין את הכוח הזה יכול לשפר את מצבו הכלכלי בצורה משמעותית גם אם הכנסתו לא גבוהה או שאינה גדלה בקצב שמספק אותו. זה נכון במיוחד לגבי אנשים צעירים שלפניהם עוד שנים רבות של חיסכון.


האמור לעיל וכל המידע המופיע באתר הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות/פנסיוני ו/או ייעוץ מס ו/או תחליף לייעוץ/שיווק כאמור על ידי בעל רישיון המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. פוליסות ביטוח כפופות לחיתום הנקבע על ידי חברת הביטוח, התנאים המלאים והקובעים הם התנאים המופיעים בפוליסות הביטוח עצמם ומופיעים באתרי חברות הביטוח השונות טל"ח.

הזכויות שמורות לארבל – תכנון פיננסי ופנסיוני


השאירו פרטים ונחזור אליכם לקביעת פגישה היכרות חינם

bottom of page